بازدید 20267
عراق به زودي دومين توليدكننده اوپك؛

ايران جايگاه دومين صادركننده اوپك را به عراق داد

البته عراق با روند موجود افزايش در توليد، احتمالا گوي سبقت را در حجم توليد روزانه تا پايان سال از ايران خواهد ربود. در اين صورت، دقيقا در دوره رياست ايران بر اوپك، هر دو جايگاه (دومين توليدكننده و دومين صادركننده) عضو آن را از دست خواهيم داد.
کد خبر: ۲۰۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۳ 04 December 2011
سرويس اقتصادي ـ در حالي كه ميزان توليد روزانه نفت ايران بر خلاف هدف‌گذاري 5 ميليوني در برنامه، همچنان پايين‌تر از 4 ميليون بشكه در روز مانده است، توليد روزانه نفت عراق به سقف 4 ميليون بشكه در روز نزديك مي‌شود.

به گزارش «تابناك»، ميزان صادرات روزانه اما رقم متفاوتي است كه البته از ميزان توليد روزانه اهميت بيشتري دارد، زيرا اين شاخص است كه تعيين كننده ميزان درآمد كشورها خواهد بود.

اما شايد خبر مسرت بخشي نباشد كه بشنويم، همزمان با کاهش صادرات نفت ایران به مرز 2 میلیون بشکه در روز، عراق در ماه گذشته میلادی، با صادرات ـ به طور متوسط ـ روزانه دو میلیون و 135 هزار بشکه نفت به طور رسمی جایگاه دومی ایران در اوپک را از آن خود کرد.

بنابراین، با وجود شکست طرح دشمنانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت خام، در اوضاع کنونی، به دلیل کاهش تولید و البته عدم كاهش مصرف داخلي، میزان صادرات نفت ایران با کاهش همراه بوده است.

بنا بر این گزارش، همواره ميزان غيراستاندارد و سرانه بالاي مصرف انرژي در ايران مورد انتقاد همه كارشناسان دولتي و خصوصي بوده است؛ اما همواره اين مسأله که به آسانی درمان می‌شود، حل نشده مانده تا جايي كه امروز به حد خطري همطراز تحريم خارجي رسيده و ضربه‌اي را كه تحريم مي‌تواند بزند، مصرف بالاي داخلي وارد مي‌آورد.

در این باره باید گفت، ايران كشوري است كه به تنهايي اندازه اتحاديه اروپا گاز مصرف مي‌كند و البته در مصرف نفت هم همين اشاره بس كه دقيقا ميزان مصرف داخلي با حجم صادرات روزانه برابري می‌کند.

اما پرسش اساسي ديگر، چرايي تحقق نیافتن برنامه توليد است، در حالي كه بايد بنا بر هدفگذاري‌ها در برنامه پنجم به مرز 5 ميليون بشكه برسيم؛ اين يعني عبور از سقف 4 ميليون بشكه در نيمه نخست سال 90 كه البته همچنان بييشتر به آرزو شباهت دارد تا هدف!

این گزارش همچنین آورده است، عراق با روند موجود افزايش در توليد، احتمالا گوي سبقت را در حجم توليد روزانه تا پايان سال از ايران خواهد ربود و با این روند، ما دقيقا در دوره رياست ايران بر اوپك، هر دو جايگاه دومين توليد كننده و دومين صادر كننده عضو آن را از دست خواهيم داد.

سازمان اوپک در آخرین گزارش خود با اشاره به کاهش 23 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در اکتبر سال جاری میلادی از سقوط 78 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در اکتبر (مهر ـ آبان) در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2011 میلادی خبر داده است.

از سوی دیگر، «رویترز» با انتشار گزارشی اعلام کرد: فلاح الامری، رئیس اداره بازاریابی نفت خام عراق (سومو) گفت: صادرات روزانه نفت عراق در ماه گذشته میلادی، روزانه با 47 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه اکتبر به دو میلیون و 135 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه اکتبر، دو میلیون و 88 هزار بشکه در روز بود.

این مقام عراقی همچنین افزود: متوسط صادرات روزانه نفت خام عراق در ماه نوامبر از پایانه‌های نفتی جنوب در بندر بصره، یک میلیون و 712 هزار بشکه و از خط لوله صادراتی کرکوک ـ جیحان، روزانه 423 هزار بشکه بوده است.

همچنین صادرات نفت خام عراق به وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما به اردن در ماه نوامبر، روزانه 10 هزار بشکه بوده است.

گفتنی است، عراق می‌خواهد یکی از سه پایانه شناور صادرات نفت در حال راه‌اندازی را از اول ژانویه 2012 میلادی راه‌اندازی کند که این گامی مهم در برنامه این کشور برای افزایش ظرفیت صادرات نفت از پایانه‌های نفتی جنوب به شمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۴
behtar
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
در اینصورت لا اقل سرمایه ما در زیر خاک برای نسلهای آینده می ماند و به جیب مفسدان اقتصادی و اختلاسگران نمی رود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
انشاءالله همانطور که رهبر عزیزمان هم آرزوی آن روز را کرده‏اند، روزی را شاهد باشیم که چاههای نفت را ببندیم و بدون نفت توانا باشیم.
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
انگار خدا بخواد داریم به اقتصاد بدون نفت می رسیم.
بابا تابناک نداشتیما قرار نشد پشت دولت خالی کنی
تبریک به وزارت نفت
به به . هر دم از این باغ بری میرسد.ماشالله ماشالله ماشالله . ماشالله به دولت . ماشالله.
na baba in harfa harfe dosmane
iran to hame chi avale
عراق که خودش کاره ای نیست این کار ها رو آمریکائیا براش انجام می دن.
عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا همین عراق پیزوری دارن تو صنعت نفتش غوغا می کنن . چقدر شرکت اروپایی اونجا دارن کار می کنن . 5 سال دیگه فک نکنم به گردش برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
اگه مدل درست صحبت کردن رو یاد گرفتید انشاالله اون وفت میرسیم
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
الان منفیها برای اظهار نظر اولیه ؟یا مثبتها ؟ دومی چی میشه ؟ من میخوام یک منفی به اول بدم و یک مثبت به دومی . چه جوری ؟!!!
اين همان افقي است كه ما براي پيشرفت كشور در انتظار ان بوديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
ما يك قدمي رو نميتونيم ببينيم چه بره به افق!!!
بر این اساس با وجود شکست طرح خصمانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت خام اما در شرایط فعلی به دلیل کاهش تولید و البته عدم كاهش مصرف داخلي میزان صادرات نفت ایران با کاهش همراه بوده است.
غرب نیازی به تحریم نفت ایران ندارد...با روند کنونی حداکثر تا چند ماه دیگر ایران بعد از عربستان ،عراق ،امارت،نیجریه،کویت رتبه ششم یا تقریبا آخر در صادرات اپک را خواهد داشت و اگر سیاستهای کنونی‌ ادامه یابد تا حداکثر ۲ تا ۳ ساله دیگر اصولاً صادرات نفتی‌ قابل مولا حظه ایی برای کشور ۸۰ میلیونی باقی‌ نخواهد موند!..فقط امیدوارم تا آنزمان نیرقو اتمی‌ بوشهر همچنان در مرحله پیش راه اندازی نباشد....بجای نفت برق اتمی‌ به عراق صادر کنیم! و البته دولت دوست،روسیه، تولید نفت خود را به ۱۲ میلیون بشکه ناقابل افزایش خد داد!!!!!!...دست مریزاد به این کیا ساعت!

کویت حالا بیش از ۳ میلیون بشکه تولید می‌کند و با توجه به مصرف ۳۰۰ هزار بشکه ایی سدرتش بسیار بیشتر از ایران است و اگر به بقیه کشورها نیز به پردازیم به نتایج بس تاسف انگیز تری میرسیم....

Kuwait's oil output exceeds 3 mn bpd
AFP
Last updated: November 13, 2011
Kuwait has boosted its oil output to above three million barrels per day,

Our oil production yesterday (Saturday) hit 3.067 million barrels and the previous day we produced 3.054 million barrels," Mohammad al-Baseeri said in comments cited by the official KUNA news agency.

In September and October, Kuwait produced 2.9 million bpd, high above its OPEC quota of 2.2 million bpd, making it the group's third largest crude producer.
به خیر و برکت دولت خدمتگزار!!
به این میگن مدیریت جهانی
واقعاً از زحمات وزیر محترم نفت کمال تشکر را دارم
خجالت داره .
به خاطر اينه كه عراق يه كشور جنگ زده است.
فقط میشه گفت متاسفم چون هر چی بگم شما درج نمیکنید
خدا وكيلي ما ماموريت داريم مملكت را به نابودي بكشيم
یعنی کشوری که 10 ساله توش جنگه و 1 ماه کمتره که نیروهای خارجی دارن ترکش می کنن باید از ما جلوتر باشه تو رو خدا یکی جواب این سوال رو بده که تو کشور ما چه میگذرد ؟
آقایون اسپند دود کنن برا خودشون..... تو این کشور هیچی یر جاش نیس...
جناب لاریجانی این هنوز اول کاره
مبارک است انشاءالله
آنچه که مهم است آن است که عراق هرچه تولید کند باید صرف باز سازی کند کاری که با این سیاستهای ضعیف ما نیز باید در آینده انجام دهیم
چه بهتر. حالا مگه نفت زیاد صادرات کنیم خوبه! دیرتر تموم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
شما ظاهرا تو باغ نیستی وقتی که اونها زیاد برداشت کنن سطح ذخایر نفتی پایین می ره و ذخایر نفتی ما هم به علت شیبی که در دریا وجود داره به سمت اونها می ره و اونها در حالی که به حماقت ما می خندد به راحتی ذخایر ما رو برداشت می کنند.
بهتر کمتر نفت صادر میکنیم رتبه بالا آوردن تو صادرات نفت اونم خامش خیلی افتخار نیست اینو مهندسای شیمی و پلیمر میدونند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
این مساله ربطی به مهندسان شیمی نداره، به متخصصین اقتصاد مربوطه
به خدا قسم اگر دیر بجنبیم همان بلای نفتی اول انقلاب سرمان میاید مسلمان از یک سورراخ دوبار گزیده نمیشود
اگر به فکر اقتدار در جهان هستیم تنها با شعارهای قشنگ به هدف نمیرسیم در این دنیای پر از رقابت اگر میخواهیم الگوی اسلامی ایرانی معرفی بکنیم باید در عمل نیز پیشرفت کنیم بقول شاعر"دو صد گفته چون نیم کردار نیست"
الفاتحه
حقوق قضات و هيات علمي ها و نهادهاي ديگر را افزايش دهيد و حقوق نفتي ها را افزايش ندهيد بخصوص حقوق و مزايايي برنامه ريزان و كار كنان ستادي را حتما به بالاتر از 5 هزار بشكه خواهيم رسيد اين وضعيت به راحتي قابل پيش بيني بود كمرنگ كردن نقش برنامه ريزان طرح هاي مختلف تامين كننده گان بودجه و تخصيص دهندگان بودجه و سازماندهي كنندگان نيروي انساني كه معمولا در ستاد هاي مركزي قرار دارند و توجه فقط به نيروي عملياتي كه اينده مشخص و روشني براي آن تعيين نشده باشد اين نتيجه را مي دهد همچنين عدم افزايش حقوق كاركنان صنعت نفت و حذف مزاياي انها نتيجه بهتر از اين نمي دهد
خاك
لطفا كيفيت وسايل را افزايش دهيد با اين ماشين ها و... چه انتظاري داريد.
نفتم مثل فوتبال شد
با سلام

در دنیای امروز برای رسیدن به یک هدف والا باید برنامه ریزی کرد ولی برنامه ریزی در شرایط فعلی محال است. چند نفر طی شش سال گذشته وزیر نفت بوده اند اصولا یک نفر تا بخواهد به اوضاع مسلط گردد و بخواهد برنامه ریزی کند عوض می شود. چه انتظار عبثی داریم که می خواهیم به نفت 5 میلیون بشکه برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
khob hala maghe chi shode? jarayan chiye?
در مورد مخازن درون سرزمینی این خیلی بهتره چون نفتشون میمونه برای آیندگان ولی برای مخازن مشترک نفتی این فاجعه است
امیدوارم یک مرد به معنای واقعی وطن دوست از میان مدیران شرکت نفت پیدا بشه و همه طرح های توسعه داخل کشور رو تعطیل کنه و سرمایه و توان رو کاملا معطوف به مخازن مشترک کنه که امروز در مقایسه با همه موارد دیگری که در کشور وجود داره به تنهایی اولویت ملی به حساب میاد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
اونوقت تو یه مرد پیدا کن تا بلند بشه این کارا بکنه
با گران کردن و فشار آوردن به مردم که قضیه و مشکل حل نمیشود. باید در ساخت و ساز و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ار اروپا استفاده کرد. در سمیناری که در باره مسکن اروپا برپا شده بود بررسی شد که در فصول سرما چند ساعت از روز سیستم گرمایش روشن می باشد(2 تا 3 ساعت) و سازه و ساختمان اینهمه عایق بنده و با اصول مهندسی ساخته شده که برای 24 ساعت گرم می ماند.با یان کارها میشه صرفه جویی کرد نه اینکه بساز بفروش ها ساختمان درست کنند و مردم با هزار وام و بدبختی خانه بخرند و بعد ببینند عایق بندی نیست.
مباركه حالا هي بگيد ما را تحريم نفتي نكردند و ترسيدند با اين كارها نياز به تحريم نفتي نيست .يواش يواش خودمان از بازار نفت كنار مي ريم اين هم مشت محكمي به دهان ياوه گويان شرق (نه) فقط غرب
مبارك است!!!!!!11
آقا دولت بیاد یه چند جا درزگیر مجانی پخش کنه تا مردم ببینن چقدر تو کاهش مصرف تاثیر داره.
خاک بر سرمون عراق و قطر دارن میدانهای مشترک با ایرانو تخلیه می کنن اونوقت چیزی برای ایران نمی مونه
به همین زودی هم از اپک ما را اخراج می کنند.
اخبار ناراحت كننده اين روزها دل و دماغ همه را گرفته است.
باعث تاسف است كه در بيشتر زمينه ها جلو كه نمي رويم هيچ عقب هم مي رويم.
نفت، فرهنگ، اخلاق، درآمد، صادرات، واردات، مطالعه، محيط زيست، توريست، تصادفات، آلودگي هوا، خشونت، سياست خارجي.
بقيه‌اش يادم نيامد اما قابل اضافه شدن هست.
پیشنهاد : یک کار تبلیغاتی انجام شود در مورد اینکه مردم البته بصورت اختیاری مقداری از سهمیه بنزین خود را درماه ببخشن تا غربیها بفهمن در ایران مردم و دولت یکی هستند و همه با هم متحد هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
ای نابغه - ای متحد - ای اقتصاد . شما بدونی 60 کیلومتر اونورتر قیمه میدن شیرجه میری اونوقت میای سهمیه ببخشی ؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
خیلی جالب بود.خدایی جکی به این باحالی نشنیده بودم
با سلام
ایا مصرف زیاد بنزین مربوط به ماشین است یا انسان؟ پس اگر بطور متوسط خودروهای تولید داخل 15 درصد سوخت بیشتر مصرف کنند ایا روزانه 10میلیون لیتر سوخت بیشتر مصرف نکرده ایم ناگفته نماند که خودرو را با 2 برابر قیمت جهانی در داخل خریده ایم مرحبا به هوش ما!!!!!!!!!!!!
اگرچه افت تولید میادین نفتی به دلیل استهلاک و روزآمد نبودن مایه تاسف است اما در مورد مصرف داخلی ان قدر که سیاستگذاریهای کلان در افزایش مصرف منابع فسیلی تاثیرگذار است مسایل فرهنگی و عادات مردم تاثیر ندارند. به طور مثال وقتی سیستمهای گرمایشی منازل، سوخت نیروگاهها و اخیرا سوخت خودروها از گاز تامین می شود نباید انتظاری جز این داشت. نکته دوم آن که ترجیح هر ایرانی آن است که روزی یک قطره هم نفت خام صادر نشود و همه آن به محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل و صادر شود.
مبارک است
مصرف بالاانرژی درایران بخاطرتورم میباشد چرا چون عدم کافی بودن حقوق کارمندان وفاصله میزان حقوق آنها مثلااعضای هیت علمی بیشتر اورگانهای دولتی باعث میشود تابرای جبران کمبود کارمندان اقدام به روی آوردن به کارکردن درآژانس هاو مسافرکشی بهجرعت متوان گفت حدود2میلیون نفراقدام به چنین کارهای میکنند حال شماحساب کنید درطول سال اگرروزی8لیتربنزین مصرف شودروزی 16میلیون لیترمصرف داریم درطول سال خودتان حساب کنید چه میزان انرژی مصرف میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
من متوجه نمی شم که علت ناراحتی بعضی دوستان از (مثلا) بالا بودن حقوق اعضای هیئت علمی چیه؟ یه استاد دانشگاه بخش زیادی از عمر خودش رو صرف تحقیق و مطالعه کرده و در قیاس با بسیاری از کارمندان که کار روتین دارند، خیلی بیشتر کار می کنه و وقت می ذاره. همه جای دنیا حقوق این قشر بالاست، چون اگه بالا نباشه ناچاره یا بره خارج یا کار دوم و سوم داشته باشه و دراین صورت وای به حال دانشگاهها!!!! حقوق اساتید در سالهای قبل هم به همین دلیل زیاد شد که اکثرشون به خاطر پایین بودن حقوق، کمتر در دانشگاهها حضور داشتن. ضمن اینکه الان حقوق یه استادیار با مرتبه 1 در حدوده 1میلیون 200 هزار تومنه، آیا این برای کسی که بالای 22 سال دوده چراغ خورده خیلی درآمده بالاییه؟؟؟؟؟؟
چرا نداره عزیز من . بی فکری . بی مدیریتی .. اینکه هس کسی مدیر میشه اول به فکر منافع خودش هست ..
به نام خدا
مديران جديد صنعت نفت توانمندي هاي خوبي دارند و ان شاء الله اين مسأله حل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
ها ها ها ها - خییییلی خنده دار گفتی دلبرم .
‫نفت مال ما نیست،مال آمریکائی ها و روسیه و عربهاست که به چاه های ما نقب میزنند و غارت میکنند،دلیلی برای حمله ندارند.
فقط مي توان اظهار تاسف كرد و گفت كه اين واقعيتها با آنچه دولتمردان در بوق و كرنا مي كنند و تحويل مردم مي دهند چقدر فاصله دارد آيا نمي فهمند كه مردم مي فهمند
عراق به زودی جایگاه اول تولید و صادرات نفت را نیز به خود اختصاص داد و اینها از میدان های نفتی مشترک نیست. هر که ناخن داره حلوا هم می خوره. در عوض دولت محترم دارد بهای نفت را به جای سرمایه گذاری تبدیل به چیپس و پفک و تورم می کند و از بین می برد و ارزش ریال ایران در سراشیبی سقوط.
به نظر بنده اینجوری بهتره بگذاریم برای نسل های آینده هم منابع بمونه و در ضمن اینقدر هم وابسته به صادرات نفت نباشیم.
اینا رو به احمدی نژاد بگید عمرا اگه قبول کنه
man ke migham ma irani ha dar har kari avalim zende bad irani
با این مدیران فعلی شرکت نفت که همگی فقط با سیاسی کاری ارتقاء یافته و بر صندلی ریاست نشسته و بلند هم نمی شوند که جز خیانت هم نمی توان اسم آنرا گذاشت، انتظار این میرفت که به این وضع دچار شویم.
شرکت نفت مدیر با علم و زیرک و با تجربه و لایق میخواهد نه کسانی که فقط بدنبال صندلی ریاست هستند و بس...
خواستم در پاسخ به اون دوستی که حقوق رو علت کاهش دونسته عرض کنم مثلا یه نیروی خدماتی و آبدارچی شرکت نفت یا یه کارمند و کارگر ساده با مدرک دیپلم و زیر دیپلم چه نفقشی تو این وسط دارد که بایستی حقوق اون از یه فوق لیسانس با تخصص بالا تو یه اداره دیگه کمتر بیشتر باشه اونم حداقل دو برابر تکنسینها در شرکت نفت بیش از حقشون هم پول می گیرن و کلی مزایای دیگر مشکل اصلی این وسط تحریمهای بین المللی است و بازیهای سیاسی داخلی و رانت خواریها و عزل ونصب های بی خودی و سپردن بزرگترین پروژه ها به یه شرکت خاص داخلی که همه می دونن مال کجاست و البته اینکاره نیست . لطفا نمایش بدید اگرم نمی دید لااقل به گوش مسئولین مربوطه برسانید
بابا اين حلب سازها ، چهل سال است همينطور دارند حلب بي كيفيت تحويل مردم مي دهند. ببتديد و ببينيد كه چگونه مصرف سوخت كشور كمتر از نصف خواهد شد . (حلب ساخت ايران خودرو وسايپا: مصرف در هر صدكيلومتر 11ليتر ماشين خارجي استاندارد و درحد متوسط مصرف در 100كيلومتر معادل 6ليتر . )
اشکالی نداره میادین مشترک فدای سر مردم مظلوم عراق
خدا را شکر.. انشا الله که آخر ین باشیم تا شاید این نعمت که موجبات نکبت گشته به فرصت بدل گردد و به خود اییم و تلاش کنیم.
هر چه صادرات نفت کمتر بهتر
هرچه اتکا به نفت کمتر بهتر
ايرن بايد فقط از چاه هاي كه با كشور هاي مجاور مشترك است بيشترين استفاده رو كنه وچاه هاي كه مختص خودش است رو ببنده مثلا از پارس جنوبي بايد بيشترين صادرات گاز داشته باشه چون با قطر مشترك است و حدود 50 درصد از ذخاير گاز ايران در ميدان گازي پارس جنوبي قراردارد پس بايد بيشترين صادرات را از اين مكان داشته باشه چون از لحاظ برداشت هر كسي بيشتر برداشت كند برنده است
كاش فقط توصنعت نفت درحال پست بوديم
عدم درك صحيح جايگاه وزارت نفت و گماردن مديران ضعيف بر صدر شركتهاي توليد كننده مانند فلات قاره و همچنين اجراي نظام هماهنگ حقوق در وزارت نفت نتيجه اي جز اين ندارد.
اگه همه نفتمون رو به قیمت مجانی صادر کنیم و اون وقت رتبه اول رو بگیریم خوشحال میشید؟
یه کم استراتژیک فکر کنید.
بابا نفتو ول کن حقوق مادام العمر را عشق است
ما حرکت اونها را رصد میکنیم(صدای بم و نخراشیده)
باسمه تعالي
سلام عليكم
بسيار عالي شد
کار کار انگلیساست.
بابا مشكل از دولتهاي قبليه كه كم كاري كردن، وگرنه همين رتبه رو هم نداشتيم!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست